… i aktywne towarzyszenie mu w kolejnych etapach podejmowania decyzji – umiejętne zachęcanie do wykonania kolejnego kroku zbliżającego go do zakupu.
Co więcej, nasz Klient również powinien składać zobowiązania dotyczące kroków, które podejmie w swoim procesie kupowania przed kolejnym spotkaniem.
A co tak naprawdę się opłaca?
Stosowanie zasady: Klient profesjonalista – Prawnik profesjonalista.
Profesjonalizm wyraża się nie tylko na poziomie znajomości prawa, własnej oferty, oferty konkurencji, świadczenia samej usługi, czy działaniu w oparciu o kodeks etyki, ale również na poziomie jej promocji, sprzedaży, a przede wszystkim na poziomie obsługi Klienta.
A teraz spróbuj na chwilę oderwać się od tego co akurat robisz.
I przeprowadź sam/sama dla siebie krótkie, acz wymagające ćwiczenie:
Weź notes, albo białą kartkę, albo najlepiej dwie samoprzylepne kolorowe karteczki (ja osobiście uwielbiam i stosuję w różnych okolicznościach samoprzylepne małe niepozorne karteczki, najlepiej sprawdzają się do katalogowania myśli i mają ograniczenie miejsca, co w moim przypadku bywa czasem potrzebne ;)).
Na jednej z nich napisz pytanie: Jakim jestem KLIENTEM?
Na drugiej z nich napisz pytanie: Jakim jestem SPRZEDAWCĄ (albo jeśli koli Cię nazwa sprzedawca, napisz MANAGEREM SPRZEDAŻY)?
Na każdej z nich wypisz sobie po trzy cechy jakie charakteryzują Cię w obu rolach.
Na koniec zapytaj sam siebie:
=> CZY MYŚLĘ JAK MÓJ KLIENT?
=> Czy sprzedając zawsze stawiam się w sytuacji Klienta?
=> Czy moja komunikacja i sprzedaż jest/bywa jednostronna? Czy aby czasem nie odlatuję?
=> Które obszary wymagają optymalizacji? A które warto po prostu dalej stosować i pielęgnować.
Pamiętaj, że tak naprawdę nie chodzi o to, co MY robimy w naszym procesie sprzedaży, ale o to, co robi KLIENT w swoim procesie kupowania.
“Marketing dla prawników” by Monika Muracka & “Wizerunek Prawnika” by Beata Ulrych to 2 babki siedzące w marketingu prawniczym, które lubią to, co robią i lubią dzielić się wiedzą. Fiszki z przymrużeniem oka, ale krótkie piłki na temat marketingu prawniczego zupełnie na serio 🙂 Sprawdź TUTAJ jak to się wszystko zaczęło i śledź dalsze nasze odcinki w ramach cyklu #KobietyMarketinguPrawniczego.