Grunt to stały kontakt z Klientem…

Rentowność = business development (BD) by

… i aktywne towarzyszenie mu w kolejnych etapach podejmowania decyzji – umiejętne zachęcanie do wykonania kolejnego kroku zbliżającego go do zakupu.

Co więcej, nasz Klient również powinien składać zobowiązania dotyczące kroków, które podejmie w swoim procesie kupowania przed kolejnym spotkaniem.

A co tak naprawdę się opłaca?

Stosowanie zasady: Klient profesjonalista – Prawnik profesjonalista.

Profesjonalizm wyraża się nie tylko na poziomie znajomości prawa, własnej oferty, oferty konkurencji, świadczenia samej usługi, czy działaniu w oparciu o kodeks etyki, ale również na poziomie jej promocji, sprzedaży, a przede wszystkim na poziomie obsługi Klienta.

A teraz spróbuj na chwilę oderwać się od tego co akurat robisz.

I przeprowadź sam/sama dla siebie krótkie, acz wymagające ćwiczenie:

Weź notes, albo białą kartkę, albo najlepiej dwie samoprzylepne kolorowe karteczki (ja osobiście uwielbiam i stosuję w różnych okolicznościach samoprzylepne małe niepozorne karteczki, najlepiej sprawdzają się do katalogowania myśli i mają ograniczenie miejsca, co w moim przypadku bywa czasem potrzebne ;)).

Na jednej z nich napisz pytanie: Jakim jestem KLIENTEM? 

Na drugiej z nich napisz pytanie: Jakim jestem SPRZEDAWCĄ (albo jeśli koli Cię nazwa sprzedawca, napisz MANAGEREM SPRZEDAŻY)?

Na każdej z nich wypisz sobie po trzy cechy jakie charakteryzują Cię w obu rolach.

Na koniec zapytaj sam siebie:
=> CZY MYŚLĘ JAK MÓJ KLIENT?
=> Czy sprzedając zawsze stawiam się w sytuacji Klienta?
=> Czy moja komunikacja i sprzedaż jest/bywa jednostronna? Czy aby czasem nie odlatuję?
=> Które obszary wymagają optymalizacji? A które warto po prostu dalej stosować i pielęgnować.

Pamiętaj, że tak naprawdę nie chodzi o to, co MY robimy w naszym procesie sprzedaży, ale o to, co robi KLIENT w swoim procesie kupowania.


“Marketing dla prawników” by Monika Muracka & “Wizerunek Prawnika” by Beata Ulrych to 2 babki siedzące w marketingu prawniczym, które lubią to, co robią i lubią dzielić się wiedzą. Fiszki z przymrużeniem oka, ale krótkie piłki na temat marketingu prawniczego zupełnie na serio 🙂 Sprawdź TUTAJ jak to się wszystko zaczęło i śledź dalsze nasze odcinki w ramach cyklu #KobietyMarketinguPrawniczego.

 

 

Nazywam się Monika Muracka i jestem tu po to, aby wspierać w rozwoju Ciebie i Twój prawniczy biznes. W branży usług prawnych z pasją od 2006 r. Moją specjalizacją jest marketing dla prawników.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie z

JEDNO słowo

Przy sobocie, zadanie na poniedziałek 😉
Przewiń do góry

„Żyj chwilą! Chyba, że chwila jest nieprzyjemna, w takim przypadku zjedz ciasteczko”mówił Ciasteczkowy Potwór. A jeśli bardzo chcesz dowiedzieć się jaki jest skład ciasteczka przejdź na wszystkoociasteczkach.pl. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close