Brak UDW/BCC w mailingu masowym to ryzyko dla rentowności firmy prawniczej

Rentowność = business development (BD) by

Komunikacja mailigowa to silne i efektywne narzędzie komunikacji z naszymi odbiorcami, klientami, mediami, otoczeniem. To silne i skuteczne narzędzie nie tylko marketingowe, ale silne i wrażliwe narzędzie business development. Należy go umiejętnie i uważnie stosować, aby zdobywać i utrzymywać zaufanie, lojalność. Najmniejszy błąd może kosztować dużo, za dużo…

Do dzisiejszego wpisu zainspirowała mnie informacja w serwisie niebezpiecznik.pl, w którym przeczytamy, że jedna z dość dużych firm prawniczych popełniła podczas wysyłki masowej mailingu do swoich klientów poważny i dość często niestety popełniany błąd właśnie na gruncie samej wysyłki. Zamiast użyć UDW/BCC użyła DW/CC. Niestety oprócz samego błędu wydawałoby się stricte technicznego, w tego rodzaju przypadkach mamy do czynienia z sytuacją kryzysową w firmie.

Dlaczego?

Powstaje pytanie na ile wiarygodność marki specjalizującej się m.in. w ochronie renomy i dobrego imienia, prawa konkurencji, własności intelektualnej, prawa konsumenckiego oraz ochrony danych osobowych spada kiedy błąd ludzki i nierozważność powoduje, że dane osobowe klientów są udostępnione szerszemu gronu odbiorców newslettera, czy alertu, czy w ogóle listy mailingowej działań kancelarii, czy indywidualnej praktyki prawniczej.

Jak na taką sytuację mogą zareagować klienci?

Ano dość prosto – mogą poczuć zdziwienie, zażenowanie, złość, poczucie braku bezpieczeństwa, zmniejszenie poczucia zaufania, bądź nawet utratę zaufania. Konsekwencje mogą być różne, w zależności od tego jakiego typu odbiorcy są po drugiej stronie. Kiedy jest to kadra zarządzająca, menedżerska może to mieć dość poważne konsekwencje nie tylko wizerunkowe. Kiedy są to np. dziennikarze, hmh sytuacja może się jeszcze bardziej skomplikować.

 

e-mail marketingowa złota zasada:
umiejętnie i UWAŻNIE używaj: DO/TO, DW/CC, UDW/BCC
jeśli zaś zlecasz wysyłkę – wymagaj np. testowego maila i koordynuj wysyłkę!
nie polegaj wyłącznie na podwykonawcy
jako prawnik jesteś tym bardziej zobligowany do tego, aby Twoi klienci czuli się bezpiecznie,
a jeśli popełnisz błąd zarządź możliwie szybko i rozsądnie swoją sytuacją kryzysową, zachowując przy tym najwyższe środki ostrożności i komunikacji z klientami!

Tak więc jeśli planujesz w najbliższych dniach, w najbliższym czasie komunikację e-mail marketingową ze swoimi klientami, czy może czytelnikami bloga, albo subskrybentami newslettera, alertów prawnych, czy innych publikacji, albo z dziennikarzami sprawdź czy na pewno cały proces został odpowiednio zaplanowany, przygotowany i jak stoisz z jego realizacją. Kliknąć wyślij nie jest sztuką i trwa to sekundę. Ale kliknąć wyślij i popełnić błąd…

Przy okazji wpisu krótka ramowa ściągawka krok po kroku dotycząca wysyłek mailowych do odbiorców kancelarii prawnej, odbiorców prawnika:

  • zbudowanie listy, bazy odbiorców naszego działania/naszych działań
  • segmentacja
  • kreacja wiadomości
  • personalizacja komunikacji wg segmentacji, w tym przygotowanie odpowiedniego kontentu, treści wiadomości, linków
  • przygotowanie wysyłki wg listy i segmentacji
  • maile testowe, aby sprawdzić czy na pewno wszystko otwiera się czytelnie i poprawnie
  • wysyłka i jej koordynacja – umiejętna i uważna bez względu na to, czy przy użyciu narzędzia do e-mail marketingu (np. FreshMail, który jest bezpłatny, gdy wysyłasz nie więcej niż 2 000 wiadomości do 500 odbiorców miesięcznie), czy zwykłego maila zbiorczego do większej liczby odbiorców poprzez używany system pocztowy. Tu UWAGA: na tym etapie najważniejsza jest najzwyklejsza w świecie UWAŻNOŚĆ, aby mailing był w UDW/BCC (czyli do ukrytej wiadomości = odbiorcy nie widzą pozostałych odbiorców wiadomości mailowej), a nie DW/CC (czyli do otwartej wiadomości = odbiorcy widzą pozostałych odbiorców wiadomości mailowej)!
  • analiza zwrotek (jeśli takowe się zdarzą) i weryfikacja adresów, aby je poprawnie wysłać ponownie oraz aktualizacja adresów w liście, bazie odbiorców
  • analiza efektów mailingu
  • zarządzanie i prowadzenie kontynuacji rozmów z odbiorcami – bezpośrednie relacje – telefony, spotkania, dalsza korespondencja, odpowiedzi na wiadomości, pytania itd.

Niby proste, niby oczywiste te zasady, ale nadal nawet najlepsi popełniają błędy. W mojej ocenie, tłumaczenie się tym, że to błąd podwykonawcy niestety nie pomoże w zarządzeniu sytuacją kryzysową kiedy mowa o danych wrażliwych. Już nie wspomnę nawet o sytuacji, w której mowa o nieuważnej i niezabezpieczonej odpowiednio wysyłce poufnych dokumentów. Przecież to wiesz, bo jesteś prawnikiem. Bo wiesz, prawda?

 


“Marketing dla prawników” by Monika Muracka & “Wizerunek Prawnika” by Beata Ulrych to 2 babki siedzące w marketingu prawniczym, które lubią to, co robią i lubią dzielić się wiedzą. Fiszki z przymrużeniem oka, ale krótkie piłki na temat marketingu prawniczego zupełnie na serio 🙂 Sprawdź TUTAJ jak to się wszystko zaczęło i śledź dalsze nasze odcinki w ramach cyklu #KobietyMarketinguPrawniczego.

 

 

Nazywam się Monika Muracka i jestem tu po to, aby wspierać w rozwoju Ciebie i Twój prawniczy biznes. W branży usług prawnych z pasją od 2006 r. Moją specjalizacją jest marketing dla prawników.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie z

JEDNO słowo

Przy sobocie, zadanie na poniedziałek 😉
Przewiń do góry

„Żyj chwilą! Chyba, że chwila jest nieprzyjemna, w takim przypadku zjedz ciasteczko”mówił Ciasteczkowy Potwór. A jeśli bardzo chcesz dowiedzieć się jaki jest skład ciasteczka przejdź na wszystkoociasteczkach.pl. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close