Inspirację do działania można znaleźć WSZĘDZIE

W międzyczasie by

Dzisiaj troszkę inaczej o  prawniczym marketingu.

Czym jest specjalizacja?

Czym może być?

Jak ją poszukuje Klient?

To tak na pograniczu praktyki i inspiracji, polecę dziś film.

Film z wątkiem prawniczej specjalizacji w tle.

Z niewiarygodnie świetną (tak!) rolą Helen Mirren i Ryana Reynoldsa.

Film pośrednio o artyście, którego twórczość cenię i uwielbiam.

Nawet jestem szczęśliwą posiadaczką filiżanki do kawy z repliką jednego z najsłynniejszych i najciekawszych z dzieł tegoż artysty 😉

Film, który oparty jest na prawdziwych wydarzeniach historii Marii Altmann, która walczy z rządem Austrii o zwrot słynnego obrazu Gustava Klimta.

Film w reż. Simona Curtisa zatytułowany “Złota Dama”.

RESTYTUCJA.

Ilu w Polsce jest prawników specjalizujących się w tej dziedzinie?

Powiem, na podstawie mojego Desk Researchu, niewielu.

Zatem, jeśli interesuje Cię jakaś, hmh, nazwijmy to nietypowa dziedzina życia, kultury, sztuki, biznesu, może warto spojrzeć na swoją specjalizację szerzej.

Nigdy nie wiesz, co tak naprawdę zainspiruje Cię do działania.

Nawet nie masz często pojęcia jakie potrzeby mają Twoi potencjalni, albo obecni Klienci.

Podając szacunkowe dane za propertyrestitution.pl (Portal przedstawia złożoną problematykę przejmowania mienia przez powojenne władze polskie na podstawie aktów prawnych wydanych w latach 1944-1962, a także działania podejmowane po roku 1989 przez organy centralne i samorządowe na rzecz zwrotu mienia oraz wypłat odszkodowań i rekompensat osobom uprawnionym. Portal prezentuje rys historyczny, zbiór aktów prawnych, opis ścieżek proceduralnych dotyczących zwrotu mienia, bazy danych, sekcję pytań i odpowiedzi (Q&A) orazinterface przeznaczony do komunikacji z administratorem.):

Od 2001 roku, tj. od daty utworzenia Funduszu Reprywatyzacji, do dnia 30 marca 2012 r. z jego środków zrealizowano wypłatę 734 odszkodowań na rzecz 2484 osób fizycznych oraz 61 osób prawnych. Łączna kwota tych świadczeń wyniosła 962,2 mln PLN. Wiele orzeczeń Naczelnego Sądu Administracyjnego, Sądu Najwyższego oraz Trybunału Konstytucyjnego jest korzystnych z punktu widzenia zainteresowanych.

Nie dotarłam na chwilę pisania owej notki do aktualniejszych danych.

Oglądając fabularyzowaną historię rodziny Marii Altmann, towarzyszyła mi jedna myśl.

Ciekawe jak ta problematyka ma się do Polski…

Ciekawe czy jest w Polsce jakiś prawnik, który specjalizuje się w tej dziedzinie…

Ciekawe czy jest w Polsce firma prawnicza, której zespół pomaga w tego typu sprawach…

Ciekawe czy to specjalizacja, która jest, może być rentowna i jednocześnie ciekawa…

Co to za życie, nawet prawnika, jeśli sprawy, którymi się zajmujemy są nudne.

Może są w Polsce jeszcze takie sprawy jak u Marii Altmann, a nie ma tej właściwej osoby, która tym się zajmie?

A może to jest/będzie Twoja sprawa?

p.s. jeśli interesuje Cię ten temat, jedną z książek, po które możesz sięgnąć jest “Restytucja dóbr kultury ze stanowiska filozofii prawa” autorstwa Kamila Zeidlera. Dostępna w księgarni Wolters Kluwer na profinfo.pl.


“Marketing dla prawników” by Monika Muracka & “Wizerunek Prawnika” by Beata Ulrych to 2 babki siedzące w marketingu prawniczym, które lubią to, co robią i lubią dzielić się wiedzą. Fiszki z przymrużeniem oka, ale krótkie piłki na temat marketingu prawniczego zupełnie na serio 🙂 Sprawdź TUTAJ jak to się wszystko zaczęło i śledź dalsze nasze odcinki w ramach cyklu #KobietyMarketinguPrawniczego.

 

 

 

Nazywam się Monika Muracka i jestem tu po to, aby wspierać w rozwoju Ciebie i Twój prawniczy biznes. W branży usług prawnych z pasją od 2006 r. Moją specjalizacją jest marketing dla prawników.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie z

Przewiń do góry

„Żyj chwilą! Chyba, że chwila jest nieprzyjemna, w takim przypadku zjedz ciasteczko”mówił Ciasteczkowy Potwór. A jeśli bardzo chcesz dowiedzieć się jaki jest skład ciasteczka przejdź na wszystkoociasteczkach.pl. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close