JEDNO słowo

Rentowność = business development (BD) by

Przy sobocie, zadanie na poniedziałek 😉

Weź notes, albo swój wizytownik.

Przejrzyj kontakty do swoich klientów.

Zastanów się do kogo z listy dziesięciu, dwudziestu swoich klientów mogłabyś/mógłbyś zadzwonić lub zapytać przy kawie, aby wymienili JEDNO słowo, które by użyli, aby opisać Twoją markę, Twoją pracę, styl współpracy, sposób działania, wartość, która była i jest charakterystyczna dla Waszej współpracy, albo … możesz dowolnie zastanowić się co na dzień dzisiejszy byłoby pomocne abyś mogła/mógł efektywniej pracować i pomagać swoim klientom, dostarczając im to czego tak naprawdę potrzebują.

Zapisz wybrane nazwiska w notesie i realizuj swoje mini badanie satysfakcji klientów.

Umów się na kawę, albo zadzwoń zapytać po prostu czy u Twoich klientów wszystko ok.

Nie poruszaj zbyt wielu wątków.

Nie zapomnij o swoim celu. Skup się na sednie sprawy.

Bądź tu i teraz.

Słuchaj uważnie co mówi klient.

Na koniec subtelnie zapytaj, aby wymienili to JEDNO słowo.

Może wywiąże się z tego ciekawa i potrzebna rozmowa.

Podziękuj.

I co Ty na to?

Zastanów się nad tym o czym rozmawialiście. Nie wpadaj od razu w wir kolejnych rozmów, spotkań, pracy. Zanotuj swoje przemyślenia w notesie, przegadaj to z kimś z zespołu, bądź kimś zaufanym. Zapamiętaj najważniejsze JEDNO słowo klucz. Stosuj w następnych sytuacjach z klientem. Uszanuj jego potrzebę. Jeśli to wyzwanie, spróbuj dostosować sposób np. komunikacji do tego o czym rozmawialiście. Przynajmniej spróbuj. Może zwiększyć to poczucie Twojego klienta, że będzie klientem zadowolonym, a wiadomo klient zadowolony to klient rentowny.

 

Obsługa klienta to nie tylko przesłanie opinii prawnej, to nie tylko wystawienie faktury, czy nawet napisanie kolejnej umowy, oferty itp. To szereg działań, wśród których najistotniejsze jest to, że naturalnie pokazujemy, że jesteśmy dla klienta, a nie klient dla nas. Choć najbardziej optymistyczny wariant jest taki, że współpraca jest partnerska i do takiej dążymy, szczególnie przy współpracach stałych. Dajmy wyraz temu w swojej pracy, że jako doradcy możemy często rozwiązać nie tylko problem prawny. Zawód prawnika dzisiaj już rozszerza się na bycie partnerem biznesowym. Klient może tego potrzebować lub nie, może tego potrzebować w mniejszym lub większym zakresie. Natomiast obsługa klienta polega na tym, że jesteśmy na bieżąco z tym, czego klient potrzebuje, reagujemy, działamy, tak by darzył nas zaufaniem.

Klienci mogą schodzić się tłumnie, ale zadowolenie odczuwają pojedynczo.
George Schenk

 


“Marketing dla prawników” by Monika Muracka & “Wizerunek Prawnika” by Beata Ulrych to 2 babki siedzące w marketingu prawniczym, które lubią to, co robią i lubią dzielić się wiedzą. Fiszki z przymrużeniem oka, ale krótkie piłki na temat marketingu prawniczego zupełnie na serio 🙂 Sprawdź TUTAJ jak to się wszystko zaczęło i śledź dalsze nasze odcinki w ramach cyklu #KobietyMarketinguPrawniczego.

Jestem Monika i jestem tu po to, aby wspierać w rozwoju Ciebie i Twój prawniczy biznes. W branży usług prawnych działam z pasją od 2006 r. Moją specjalizacją jest marketing dla prawników.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie z

Przewiń do góry

„Żyj chwilą! Chyba, że chwila jest nieprzyjemna, w takim przypadku zjedz ciasteczko”mówił Ciasteczkowy Potwór. A jeśli bardzo chcesz dowiedzieć się jaki jest skład ciasteczka przejdź na wszystkoociasteczkach.pl. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close