Wszystko zależne jest od planu!

Widoczność = marketing by

W firmie prawniczej, tak jak w każdej innej, plan marketingowy to podstawa. Tak, tak. Najczęściej jednak go brak. I często (za często) słyszymy zdania, dlaczego go nie ma, że nie ma komu go przygotować, wdrożyć, nie wiadomo jak do tego się zabrać, albo w ogóle w zasadzie plan to ma się przecież w głowie i po co to spisywać. Dużo tych powodów, dla których planu marketingowego nie mamy albo nie chcemy mieć… Oj dużo. Ja dzisiaj dla Was krótko i na temat dla odmiany podam 10 powodów, dla których właśnie warto pisać plan marketingowy. 

O planie marketingowym w firmie prawniczej można pisać długo i namiętnie. Choć wiele osób twierdzi, że kancelarii prawnej czy prawnikowi marketing w ogóle nie jest potrzebny, albo że w ogóle to nie do pomyślenia żeby uprawiać marketing będąc prawnikiem (niestety jeszcze to słyszymy), albo że to tylko marketing i nie ma przecież wpływu na rozwój firmy i jej zespołu. Otóż ma i to wpływ znaczny. Ci, którzy zaplanowali wczoraj jak, gdzie, dla kogo, po co i kiedy będą działać dzisiaj już wiedzą, że ma to wymierne efekty dzisiaj i będą mieć wymierne korzyści jutro. Prawda jest taka, że każda minuta, jaką spędzisz na dokładnym planowaniu, oszczędzi Ci 10 minut działania. Poznaj więc 10 “Aby” zaplanować swój biznes pod względem marketingowym 😉

Dziesięć powodów, dla których warto pisać plan marketingowy wg Petera Chevertona:

  1. Aby upewnić się, że zadałeś właściwe pytania i podjąłeś potrzebne decyzje.
  2. Aby decyzje podejmowane w przyszłości były spójne.
  3. Aby obrócić myślenie (strategię) w czyn (taktyka).
  4. Aby przystosować firmę do strategii marketingowej i rozwinąć możliwości konieczne do wykonania tej strategii.
  5. Aby pokazać osobom zainteresowanym działalnością firmy (klientom, właścicielom, inwestorom, pracownikom i dostawcom), że przedsiębiorstwo jest zdrowe i zarządzane przez odpowiedzialnych specjalistów, mających konkretną wizję i wytyczony kierunek działania.
  6. Aby móc określać stopień realizacji założonych celów.
  7. Aby nie zacząć dryfować — firmy, które nie wybiegają w przyszłość, są szczególnie narażone na to niebezpieczeństwo.
  8. Aby wprowadzić mechanizm przydzielania zasobów na najważniejsze cele firmy.
  9. Aby pokazać ludziom w organizacji konieczność zmian.
  10. Aby zwiększyć szanse sukcesu rynkowego.

A jakie są Twoje powody?

Jak je definiujesz?

A może warto zatrzymać się na chwilę i spojrzeć na swoją firmę prawniczą przez pryzmat planu?

Klienci na pewno to dostrzegą i odpowiednio docenią. Wszystko zależne jest od planu!

A plan działania, budowę strategii biznesu prawniczego, w tym planu marketingowego, można zacząć zupełnie inaczej – a nawet warto – warto zacząć od samego siebie oraz od pozytywnej zmiany nastawienia.

Pozdrawiam wszystkich planujących i tych nie planujących również 🙂
Monika

Nazywam się Monika Muracka i jestem tu po to, aby wspierać w rozwoju Ciebie i Twój prawniczy biznes. W branży usług prawnych z pasją od 2006 r. Moją specjalizacją jest marketing dla prawników.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie z

Kodeks młodego prawnika

Pamiętajcie – zawsze i wszędzie – marketing jest ewolucją, a nie rewolucją.

Graficzne social media

Weekendowa ściąga dla Ciebie, jeśli posiadasz i prowadzisz konta, strony w social
Przewiń do góry

„Żyj chwilą! Chyba, że chwila jest nieprzyjemna, w takim przypadku zjedz ciasteczko”mówił Ciasteczkowy Potwór. A jeśli bardzo chcesz dowiedzieć się jaki jest skład ciasteczka przejdź na wszystkoociasteczkach.pl. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close