Blog MARKETING DLA PRAWNIKÓW by Monika Muracka

O czym piszę?

MDP by

Dzień dobry w słoneczny poniedziałek! To jest bardzo dobry dzień, aby wreszcie podzielić się ze światem wersją beta bloga MARKETING DLA PRAWNIKÓW. Jeszcze trwają prace nad “dopieszczaniem” szczegółów technicznych i niektórych zaplanowanych funkcjonalności, natomiast to jest ten moment Kochani! Ten moment. Blog MARKETING DLA PRAWNIKÓW by Monika Muracka czas start! 

Wreszcie się odważyłam i to dla Ciebie zakładam i będę prowadzić ten blog. I bardzo się z tego powodu cieszę. Postanowiłam i będę się dzielić z prawnikami i studentami swoimi subiektywnymi spostrzeżeniami, wiedzą, inspiracjami, analizami na temat świadomego przejścia przez proces tworzenia i rozwoju marki prawniczej i marki personalnej wg wypracowanego przez siebie standardu WWR. Standard WWR to zarządzanie projektami w oparciu o odwróconą piramidę produktywności. Jego celem jest osiąganie przez firmę, czy też markę personalną kolejno 3 poziomów rozwoju:

  1. poziom widoczności = marketingu
  2. poziom wiarygodności = public relations (PR)
  3. poziom rentowności = business development (BD).

Pojawią się też wpisy z kategorii „W międzyczasie”, bo przecież nie samą pracą człowiek żyje, a inspiracje do prowadzenia biznesu są wszędzie, a najczęściej tam gdzie ich się najmniej spodziewamy.

Rafał Chmielewski z Grupy web.lex, Katarzyna Abramowicz z Legal Networks i kilka innych ważnych dla mnie osób z naszej branży prawnej, prawnicy z którymi miałam przyjemność pracować, rozmawiać, moi najbliżsi przyjaciele motywowali mnie do tego kroku już od dawna i nadal motywują, za co dziękuję. Sama zawsze miałam wiele obaw, czy na pewno to jest właściwy moment. Przede wszystkim najważniejsza była praca dla klientów, na projektach, przez moment na etacie w korporacji w jednej z firm z BIG4. Przede wszystkim koncentracja na tym, co ważne dla innych. Pół roku temu postanowiłam na całego powrócić do tego co jest mi najbardziej bliskie, co jest realnie potrzebne prawnikom menedżerom i co faktycznie można na koniec dnia podsumować, że ma realny wpływ na rozwój prawniczych biznesów czy zmiany w postrzeganiu prawnika w oczach Polaków. Wiele zmian zawodowych u mnie zaszło przez te ostatnie pół roku. Wiele podsumowań, wniosków i wdrożonych w życie koncepcji, wiele planów dalszego działania i rozwoju. Wiele mega fajnej pracy i układania wszystkiego w spójną całość nad inspirującymi projektami by me z zakresu marketingu dla prawników, ale także projektów towarzyszących, w jakie się angażuję – z zakresu fotografii, florystyki, mody i stylu męskiego. Tym razem i dla innych i dla mnie. Mam to szczęście, że kocham to co robię, odnalazłam dawno swoją drogę zawodową i skutecznie ją realizuję. Łap krótką wideozapowiedź mojego dzisiejszego świata zawodowego:

Sam proces decyzyjny dotyczący założenia i prowadzenia tego bloga był bardzo ważny i nieprzypadkowo długotrwały. Sama decyzja o starcie, to więc kolejny krok z planu, jaki obrałam wiele lat temu, kiedy postanowiłam codziennie z uśmiechem realizować marzenie o tym, że stwierdzenie „więcej niż prawnik, więcej niż marketing” na stałe zagości w niejednym polskim biznesie i domu. Oto więc oddaje w Twoje ręce moje centrum zarządzania światem jakim jest ten blog dedykowany dla Ciebie i Twojego prawniczego biznesu.

Jestem osobą nastawioną na informację zwrotną, sama także chętnie się nią dzielę. W mojej opinii ma ona wielką siłę i jeśli uważnie wsłuchamy się w to co mówią inni, dowiemy się dużo więcej pożytecznych rzeczy aniżeli nasz umysł jest w stanie sam przewidzieć. Jestem otwarta na wszelkie Twoje uwagi, sugestie, tematy o jakich chciałabyś/chciałbyś poczytać na blogu. Ten blog jest dla Ciebie, a mi najbardziej zależy na tym, aby pojawiały się na nim treści praktyczne, pomocne w codziennej pracy. Zależy mi również na tym, aby wreszcie odczarować szereg stereotypów na temat wizerunku prawnika. Wiem, że nie każdy prawnik, czy firma prawnicza może pozwolić sobie na doradcę ds. marketingu, PR-u usług prawnych, czy ds. rozwoju biznesu. Nie każdy dokonuje bieżącej analizy rynku prawniczego w Polsce, swojej konkurencji czy otoczenia biznesowego. Zależne to jest od wielu czynników. Jednym z nich jest po prostu angażująca praca codzienna na rzecz klientów i koncentracja na core swojego biznesu i zadaniach merytorycznych – właściwej usłudze dla klientów. Ten blog mam nadzieję, że będzie takim wypełnieniem luki w niejednym prawniczym biznesie, a przynajmniej iskierką motywującą, inspirującą do podjęcia nawet najmniejszego działania na rzecz rozwoju indywidualnej praktyki prawniczej, prowadzonej firmy prawniczej.

We wszystkim co robimy warto pamiętać, że “Sprawy przybierają najlepszy obrót dla tych, którzy potrafią nimi najlepiej pokierować” – Adam Linkletter. To naprawdę działa.

Zapraszam Cię zatem do mojego świata, który od ponad dekady kręci się głównie wokół prawa. Po garść subiektywnych analiz rynku prawniczego, spostrzeżeń i wniosków okiem nie-prawnika, kto wie, może czasem po inspirację do działania. Tworzę to miejsce dla nowoczesnych prawników menedżerów, którzy chcą i/lub są gotowi na to, aby codzienność prowadzonego biznesu prawniczego to był świadomy proces tworzenia i rozwoju prawniczej marki. To także miejsce do konstruktywnego dyskursu i wymiany poglądów dotyczących naszej branży prawnej.

Do zobaczenia, usłyszenia, zaczytania!
Monika

p.s. Jeśli chcesz dowiedzieć się o mnie ciut więcej, przejdź do strony KTO ZA TYM STOI, a jeśli zapytać o coś, bądź po prostu się przywitać przejdź do strony KONTAKT.

Nazywam się Monika Muracka i jestem tu po to, aby wspierać w rozwoju Ciebie i Twój prawniczy biznes. W branży usług prawnych z pasją od 2006 r. Moją specjalizacją jest marketing dla prawników.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie z

Przewiń do góry

„Żyj chwilą! Chyba, że chwila jest nieprzyjemna, w takim przypadku zjedz ciasteczko”mówił Ciasteczkowy Potwór. A jeśli bardzo chcesz dowiedzieć się jaki jest skład ciasteczka przejdź na wszystkoociasteczkach.pl. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close