Pamiętajcie – zawsze i wszędzie – marketing jest ewolucją, a nie rewolucją. I łapcie na piękny wiosenny weekend ku inspiracji do działania „Kodeks młodego prawnika”.
… czyli 22 wskazówki od 22 osób na temat „prawnikowania” i marketingu prawniczego, powstały w nawiązaniu do pierwszej Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „marketing_prawniczy 2.0”, zorganizowanej przez Koło Naukowe Marketingu Prawniczego UMK.
Miałam podczas niej przyjemność wystąpić przed ponad 100-osobową grupą uczestników i podzielić się analizą rynku prawniczego pod kątem działań marketingowych wg marketingu 2.0, ale też przypomnieć że szczególnie branża prawna nie porusza się w obrębie tylko marketingu 2.0. Nie proponujemy tu tylko bowiem produktu, usługi. Proponujemy sprawne rozwiązanie problemów i trosk. Pomoc prawną, podatkową, a często także niemal biznesową będącej w potrzebie konkretnej osobie, bez względu na to czy działa w obrębie dużej organizacji czy jest jednostką jako taką. Co więcej, że nie można i nie powinno się przeskoczyć z marketingu 1.0 na marketing 3.0. Nie można być dobrym w marketingu 3.0, jeśli nie jest się idealnym w 1.0 oraz 2.0. Wygląda na skomplikowane, prawda?
Kluczem jest zarządzanie całą machiną w taki sposób, który finalnie nie tylko przyniesie rozwiązanie problemu prawnego naszym klientom, albo płaszczyznę do wymiany doświadczeń na dany temat, ale także przyniesie rentowność prowadzonego przez nas biznesu prawniczego, a także pamięć o tym, że
„Żaden marketing, żadne działania PR nie sprawią, że klienci obdarzą Cię zaufaniem jeśli Ty sam nie wzbudzasz zaufania, jeśli nie pracujesz nad tym zaufaniem, jeśli co innego komunikują Twoje działania marketingowe, PR-owe, a co innego Ty sobą samym reprezentujesz w relacjach bezpośrednich z klientami, mediami, otoczeniem.”
Pełny artykuł pt. „Marketing jest ewolucją, a nie rewolucją” dostępny na PolskiPrawnik.pl.
Zapraszam do lektury nie tylko młodych prawników 🙂
„Kodeks młodego prawnika” możesz pobrać w formie pliku pdf także na „Marketing dla prawników” – POBIERZ.
p.s. uczestników konferencji w Toruniu, którzy są zainteresowani otrzymaniem mojej prezentacji zatytułowanej „Więcej niż prawnik, więcej niż marketing w praktyce” w wersji elektronicznej zapraszam do kontaktu mailowego – napiszcie do mnie na monika@marketingdlaprawnikow.pl. Odpowiem najszybciej jak to będzie możliwe.